söndag 21 december 2008

. Sånt e livet .

Nåå nu är julen nära
och det känns inte alls bra..
Julen är inget för mig. har
aldrig varit och kommer aldrig att vara.
sen min far dog så har vi inte "Firat" någon jul
men nu när man har barn som är vana vid det
så får man väl göra de för deras skull.
för min del så är de pest och pina..
och kan tänka mig att de inte är så kul för någon
egentligen, ja menar.
jag och mor var o handlade här omdan
Jag såg ingen då menar ja INGEN med ett leende
på läpparna. alla bara sprang som galningar
och drog i saker dom skulle ha o knuffas o fan hans moster.
är de nå jul känsla?
så står man där flera daar innan jul o förbereder
maten sen när alla väl samlats så har man tappat suget
efter den mat man precis gjort.
SÅåå jävla värdelöst.
Happ nå mer då?
har precis blivit huggen i ryggen av en så kallad
"Vän".
men det är en lång historia så de skiter vi i
för någon större energi tänker ja inte lägga på nån
som hugger efter en så fort man vänder ryggen till.
Skitsamma livet är som det är.
Mardrömmarna börjar komma tätare om nätterna igen
självmordstankarna lika så fast på något sätt
så har man lyckats att lära sig att leva med det.
Att man tar inte dom här orden o hoten på sånt stort allvar.
ja menar ja lever och så länge inte någon annan gör något
åt det så tänker inte jag heller göra de.
för jag är för FEG.
Så nu har fått de sagt oxå. Ja är för FEG!
Fan va skönt de kändes och få de sagt.
Ne nu ska ja gå o fixa kaffe (mitt kaffe som är så äckligt)
tydligen så får man juh ont i magen av de
men ingen har klagat förrutom en hittills
som inte ens vågar säga de till mig utan berättar de för min vän istället.
Kanoon din falska jävel!!

2 kommentarer:

  1. Varför inte prata med personen som du är arg på istället för att blogga om det.
    Vad internett förstör vänskap och kärlek.
    Den som uppfann datorer måste ha varit en människa som inte tänkte på hur många människor som istället för bli glada bara gör människor illa istället.
    Var bra förr när man var tvungen att lyfta på luren och ringa eller gå hem till människa man var sur,arg eller besviken på.
    Man hade bara 2 kanaler att välja mellan på tv:n och man umgick på helt andra grunder än idag.
    Man hade bara posten eller gå hem till människan att välja på.
    Idag har ni umdomar gjort mobiler och sms och datorer och blogg ert sätt att prata på.
    Man skriver men man vet inte om människan läser som man skriver. Har du tänkt på det någon gång.
    Det har jag.
    Jag läser minst 50 stycken bloggsidor om dagen och man ser då vad internett gör till sina så kallade vänner som är en vänner men som kanske skrivit eller sagt nått fel.
    Men det är ju ändå vänner.
    Vänner ska tåla att man inte har samma åsikt över allt, vänner ska kunna ta motgångar annars har man inga och får inga heller....

    SvaraRadera
  2. Kommentar till kommentaren: Det är INTE internet som förstör vänskap utan det att folk pratar annat bakom ryggen på en än vad de säger framför. Sen vet jag inte om jag vill ha några "vänner" som inte litar på mig...

    SvaraRadera